Навчальні проекти 9 клас фізика



ПЛАНИ НАВЧАЛЬНИХ ПРОЕКТІВ У 9 КЛАСІ
Магнітні явища
Проект. Магнітні матеріали та їх використання.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, монопредметний,  індивідуальний, середньої тривалості, дослідницько-пошуковий.
Можливі об’єкти дослідження: магнітом’які та магнітотверді матеріали
Ключові питання (проблема):
·        Види феромагнетиків.
·        Застосування кожного виду феромагнетиків у техніці та побуті.
·        Джерела інформації.
Мета. Пробуджувати пізнавальний інтерес, досліджуючи властивості магнітних речовин; розвивати вміння розкривати загальне та особливе для кожного виду феромагнетиків; викликати захоплення внутрішньою красою фізики як науки.
Ресурси:

Проект. Магнітний запис інформації в комп’ютерній техніці.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, парний, середньої тривалості, інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження: дискета, вінчестер, стример.
Ключові питання (проблема):
·        Дискета.

·        Любомир Романків.
·        Будова та запис інформації на вінчестер.
·        Джерела інформації.
Мета. Формувати важливість вивчення фізики для розвитку комп’ютерних технічних засобів; розвивати вміння працювати з інформацією, робити висновки; виховувати почуття гордості за співвітчизників-фізиків.
Ресурси:

Проект. Прояви та застосування магнітних взаємодій у природі і техніці.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, творчий.
Ключові питання (проблема):
·        Магнітне поле людини.
·        Застосування магнітної взаємодії в техніці.
·        Джерела інформації.
Мета. Формувати уявлення, пов’язані з роллю фізики в науці, техніці, виробництві та вирішенні практичних завдань; сприяти формуванню пізнавальної самостійності розвитку уяви та мислення; формувати колективістську спрямованість особистості.
Ресурси:
Проект. Геомагнітне поле Землі.
Характеристики проекту:теоретичний, міжпредметний, парний, середньої тривалості, дослідницько-пошуковий.
Об’єкт дослідження: магнітне поле Землі.
Ключові питання (проблема):
· Земля – магніт: магнітні полюси та силові лінії.
·Магнітні аномалії: причини, прояви.
·Полярне сяйво: умови спостереження, вигляд.
·Історія дослідження магнітного поля Землі.
·Значення магнітного поля Землі для тварин та людей.
·Джерела інформації.
Мета. Формувати вміння ставити взаємопов’язані проблемні запитання; розвивати вміння ставити гіпотези на основі спостережень, аналізу інформації з джерел; викликати захоплення елементами фізики в естетиці природи.
Ресурси:

Проект Магнітні бурі.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, індивідуальний, середньої тривалості, інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження: магнітні бурі.
Ключові питання (проблема):
·        Причини, можливості попередження.
·        Вплив на живі організми.
·        Вплив на електротехніку.
·        Джерела інформації.
Мета. формувати вміння одержувати нові знання про фізичні явища та умови їх виникнення; розвивати вміння знаходити причинно-наслідкові зв’язки та робити висновки; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.
Ресурси:

Світлові явища
Проект. Складання найпростішого оптичного приладу.
Характеристики проекту: практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, прикладний.
Можливі об’єкти дослідження: перископ, телескоп, камера-обскура, мікроскоп, калейдоскоп.
Ключові питання (проблема):
·          Використання, призначення.
·          Будова.
·          Принцип роботи.
·          Технічна картка об’єкта.
·          Джерела інформації.
Мета. формувати уміння застосовувати знання для створення діючого пристрою; розвивати навички проектування та виготовлення фізичних приладів та пристроїв виховувати сумлінне ставлення до ініціативи та творчості у праці.
Ресурси:
 Генденштейн Л,Е. Фізика 7 клас.:Підручник для загальноосвітніх шкіл. – Х.:Гімназія, 2007. – 208с.
Божинова Ф.Я., Кірюхін М.М., Кірюхіна О.О. Фізика. 7 клас: Підручник. – Х.:Видавництво №Ранок», 2007. – 192с.

Проект. Оптичні ілюзії.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, творчий.
Можливі об’єкти дослідження: ілюзії руху, кольорові ілюзії, спотворення, післядії, зображення-перевертні, приховані образи.
Ключові питання (проблема):
·       Причини сприйняття.
·       Приклади.
·       Джерела інформації.
Мета. формувати вміння одержувати з тексту та ілюстрацій нові знання; формувати самостійність розвитку спостережливості та мислення; викликати захоплення парадоксальністю фактів сприйняття.
Ресурси:

Механічні та електромагнітні хвилі
Проект. Звуки в житті людини.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, дослідницько-пошуковий.
Можливі об’єкти дослідження: музика та шум; передача звуку тілом людини; голос та його зміна.
Ключові питання (проблема):
·          Позитивний та негативний вплив звуку на організм.
·          Гігієна слуху та голосу
·          Джерела інформації.
Мета. Формувати світогляд, пов'язаний з відображенням у фізичних властивостях реальних фізіологічних процесів; розвивати вміння систематизувати та встановлювати зв’язки з раніше вивченим; сприяти нормальному фізичному розвитку, зміцненню здоров’я.
Ресурси:

Проект. Застосування інфра- та ультразвуків у техніці
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження: інфра- та ультразвук.
Ключові питання (проблема):
·     Джерела утворення інфра- та ультразвуків
·     використання в техніці для досліджень
·     використання у виробництві
·     опис дії інфра- та ультразвуків у художній літературі.
·     Джерела інформації.
Мета. Пробуджувати пізнавальний інтерес, досліджуючи використання фізичних явищ у техніці; стисло та грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їх правильність; викликати захоплення описами фізичних явищ у художній літературі
Ресурси:

Проект. Вібрації і шуми та їх вплив на живі організми.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження:вібрація, шум.
Ключові питання (проблема):
·          Джерела виникнення.
·          Вплив на організм людини, тварин.
·          Способи зменшення вібрацій та шуму.
·          Джерела інформації.
Мета. Формувати навички самостійного пошуку інформації; розвивати вміння встановлювати головне, суттєве у інформації, яка досліджується;сприяти нормальному фізичному розвитку та зміцнення здоров’я, шляхом усвідомлення учнями негативного впливу на їх організм зайвих шумів та вібрацій.

Проект. Електромагнітні хвилі в природі і техніці.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження: радіохвилі, світлові хвилі, Т-хвилі, інфрачервоні та ультрафіолетові, рентгенівські та γ-промені.
Ключові питання (проблема):
·       Природні джерела та технічні.
·       Використання людиною.
·       Зменшення негативного впливу.
·       Джерела інформації.
Мета. Формувати науковий світогляд, пов'язаний з особливостями відображення дійсності в фізичних закономірностях; формувати вміння стисло та грамотно подавати інформацію у цікавому та зручному вигляді; викликати захоплення вченими, винахідниками, які змогли впровадити фізичні дослідження у життя людей.
Ресурси:

Проект. Вплив електромагнітного випромінювання на організм людини.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, інформаційний
Можливі об’єкти дослідження: організм людини
Ключові питання (проблема):
·          Найсприйнятливіші органи людини для певних ЕМХ;
·          Зменшення негативного впливу;
·          Використання ЕМХ при діагностиці захворювань;
·          Корисні ЕМХ.
·          Джерела інформації.
Мета. Пробуджувати пізнавальний інтерес в ході дослідження інформації про вплив електромагнітного випромінювання на організм людини; розвивати  вміння самостійно знаходити причинно-наслідкові зв’язки та робити висновки; виховувати ціннісне ставлення до свого здоров’я.
Ресурси:

Фізика атома та атомного ядра. Атомна енергетика
Проект. Ознайомлення з роботою побутового дозиметра.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, монопредметний, індивідуальний, короткостроковий, інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження: дозиметр-радіометр побутовий ТЕРРА-П, детектор гамма-випромінення інтелектуальний УДКГ-01, радіометр РКС-01 “СТОРА”.
Ключові питання (проблема):
·        Принципова будова.
·        Вимірювані величини, користування.
·        Джерела інформації.
Мета. Формувати уміння одержувати знання з тексту та ілюстрацій; розвивати вміння стисло, грамотно та цікаво подавати інформацію; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я та навколишнього середовища.
Ресурси:

Проект. Складання радіаційної карти регіону.
Характеристики проекту:практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, дослідницький
Можливі об’єкти дослідження: школа, пришкільна територія, дорога зі школи до дому, приватний будинок.
Ключові питання (проблема):
·        План об’єкта досліджень.
·        Радіаційна карта об’єкта дослідження.
·        Виявлення місць з підвищеним рівнем радіації, визначення джерел радіації.
·        Джерела інформації.
Мета. Виробляти звички до планування своїх дій та вчити учнів ретельному виконанню поставлених завдань, формувати культуру записів схем, креслень, малюнків.
Ресурси:

Проект. Радіологічний аналіз місцевих продуктів харчування.
Характеристики проекту:практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, дослідницький.
Можливі об’єкти дослідження: овочі, фрукти, гриби, ягоди, вирощені на різних місцевостях одного регіону.
Ключові питання (проблема):
·        Норма радіаційного випромінювання.
·        Рівень радіаційного випромінювання та порівняння з нормою.
·        Аналіз рівня радіаційного випромінювання досліджуваних об’єктів відносно їх територіального походження.
·        Джерела інформації.
Мета. Вчити учнів мотивувати свої дії, давати їм обґрунтування; розвивати вміння самостійно знаходити причинно-наслідкові зв’язки та робити висновки; формувати відповідальне ставлення до природи та до власного здоров’я.

Проект. Екологічні проблеми атомної енергетики
Характеристики проекту:теоретичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, інформаційний
Можливі об’єкти дослідження: АЕС,
Ключові питання (проблема):
·        ККД АЕС та термін користування ними.
·        Джерела атомного палива.
·        Утилізація відходів.
·        Джерела інформації.
Мета. Формувати світогляд, пов'язаний з використанням фізичних явищ у практичних потребах людей; розвивати вміння самостійно встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та стисло і грамотно обґрунтовувати їх правильність; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища, з розумінням наслідків необдуманих дій.
Ресурси:
ПІДСУМКОВІ ПРОЕКТИ
Проект. Людина і Всесвіт
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, індивідуальний, середньої тривалості, творчий.
Можливі об’єкти дослідження: людина як користувач природою.
Ключові питання (проблема):
·          Закони збереження енергії у повсякденному житті людини.
·          Відповідальність людини за навколишнє середовище.
·          Наслідки існування людства на землі.
·          Джерела інформації.
Мета. Формувати уміння ставити взаємопов’язані проблемні питання; сприяти розвитку зв’язного мовлення, стисло та грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їх правильність; формувати такі якості особистості як відповідальність.
Ресурси:

Проект. Фізика в житті сучасної людини.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, позапредметний, груповий, середньої тривалості, творчий.
Можливі об’єкти дослідження: технічні засоби, які сучасна людина використовує щодня.
Ключові питання (проблема):
·        використання різних пристроїв за один день життя людини;
·        автори цих винаходів та час створення.
·        Джерела інформації.
Мета. Формувати світогляд, пов'язаний з використанням фізичних процесів у розвитку науково-технічного прогресу; сприяти формуванню пізнавальної самостійності розвитку уваги, мислення та уяви; виховувати сумлінне ставлення до людей інтелектуальної та фізичної праці, готовність до вибору професії.
Ресурси:

Проект. Сучасний стан фізичних досліджень в Україні та світі. Характеристики проекту: теоретико-практичний, монопредметний, груповий, середньої тривалості, інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження: фізичні відкриття та винаходи останніх років; фізичні інститути України та світу.
Ключові питання (проблема):
·       фізичні винаходи для застосування в медицині, будівництві, і т.д.
·       напрямки фізичних досліджень українських вчених.
·       Нобелівські лауреати з фізики останніх років
·       Джерела інформації.
Мета. Пробуджувати пізнавальних інтерес в процесі пошуку новин науки і техніки; розвивати вміння оригінально оформлювати творчу роботу, використовуючи різні засоби; виховувати почуття гордості за досягнення вітчизняної науки і техніки та вчених-фізиків, сприяти профорієнтації учнів.
Ресурси:

Проект. Україна – космічна держава.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, дослідницький.
Можливі об’єкти дослідження: вклад українців у розвиток космонавтики; розвиток космонавтики в Україні.
Ключові питання (проблема):
·        Українські вчені та їх внесок у розвиток космонавтики.
·        Підприємства України та їх участь розробках для космічних досліджень.
·        Джерела інформації.
Мета. Виховувати почуття гордості за досягнення вітчизняної науки та техніки, сприяти сумлінному ставленню до праці; розвивати вміння систематизувати інформацію та подавати її в цікавому вигляді; сприяти збагаченню словникового запасу.
Ресурси:


Проект. Видатні вітчизняні та закордонні вчені – фізики.
Характеристики проекту: теоретичний, позапредметний, індивідуальний, короткостроковий, інформаційний
Можливі об’єкти дослідження: вчені-фізики ХХ – ХХІ століття
Ключові питання (проблема):
·          Науки в яких працював вчений.
·          Відкриття, закони.
·          Застосування відкриттів, законів.
·          Їх імена навколо нас (на банкнотах, назви вулиць, загальні назви).
·           Основні етапи життя вченого.
·          Джерела інформації.
Мета. Виховувати повагу до людей інтелектуальної праці; формувати навички самостійного пошуку інформації та подання її в цікавому вигляді; сприяти збагаченню словникового запасу та розвитку зв’язного мовлення.
Ресурси: https://uk.wikipedia


Оформлення звіту про виконання навчального проекту
 Титульний аркуш
Васильківський навчально-виховний комплекс
«загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад» №4
Навчальний проект з фізики
на тему
«Тема проекту»
Виконали:
Керівник:
Бондар Ірина Григорівна, вчитель фізики
Васильків 2017

Оформлення роботи

Тема.
Мета. (З’ясувати, створити, дослідити, перевірити)
Завдання:
1.
2. …
Об’єкт дослідження:
Очікуваний результат.
Умови дослідження: (природні, лабораторні)
Ресурси:
Термін виконання (години, тижні)
Розподіл обов’язків (для пар та груп)
(П.І учня – обов’язок)
План виконання проекту.
(коротко заплановані етапи виконання)
1.          Обрання теми та визначення головної мети та постановка завдань.
2.          Збір інформації
3.          Виконання проекту.
3.1.   Опрацювання інформації.
3.2.   Проведення експерименту
4.          Оформлення роботи.
5.          Захист проекту у вигляді …(плакату, комп. Презентації, розповіді, демонстрації)
Вступ
Ми обрали тему тому, що …
Мета та завдання були поставленні для того, щоб з’ясувати …
Інформацію знаходили з джерел:   
Основна частина:
Ми розпочали роботу з того, що вияснили, …
Приступили до …
Результати зафіксували …
Досягнули  (не досягнули, частково досягнули) мети, оскільки …
Висновок

 

Коментарі