Навчальні проекти 7 клас фізика

Навчальні проекти 7 клас фізика
Види проектів:
·        Дослідницькі;
·        Творчі;
·        Ігрові;
·        Інформаційні.
Етапи роботи над проектом:
1.     Сформувати мету проекту.
2.     Вибрати методи отримання та обробки результатів.
3.     Результат роботи.
4.     Захист проекту (презентація).

Проекти та їх ключові питання.

Розділ І
Початок роботи 07.09.2015р.
Захист проектів: 10.10.2015р.
Фізика як наука про природу
Проект. Видатні вчені – фізики.
Характеристики проекту: теоретичний, позапредметний, індивідуальний, короткостроковий, інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження: Архімед, І.Ньютон, Д.К.Максвелл, Е.Резерфорд, А.Ейнштейн.
Ключові питання (проблема): 
·          Науки в яких працював вчений.
·          Відкриття, закони.
·          Застосування відкриттів, законів.
·          Їх імена навколо нас (на банкнотах, назви вулиць, загальні назви).
·           Основні етапи життя вченого.
·          Джерела інформації.
Ресурси: https://uk.wikipedia

Проект. Фізика в побуті, техніці, виробництві.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, позапредметний, парний, середньої тривалості, дослідницький.
Можливі об’єкти дослідження: побутові (холодильник, газова колонка, м’ясорубка, мікрохвильова піч, пральна машина, крани, лічильник води, іграшки; інструменти; транспорт).
Ключові питання (проблема):  
·     Предмети та фізичні явища, які використані.
·     Коли, де та ким були створені, вдосконалені.
·     Власні ідеї для удосконалення, використання не за прямим призначенням.
·     Джерела інформації.
Ресурси:

Проект. Спостереження фізичних явищ довкілля.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, монопредметний, парний, середньої тривалості, ознайомлювально-орієнтований.
Можливі об’єкти дослідження: оптичні, механічні, електричні теплові явища.
Ключові питання (проблема):
·                   Чому зацікавило явище?
·                   Умови спостереження явища.
·                   Гіпотеза причини явища.
·                   Механізми лабораторного експерименту.
·                   Джерела інформації.
Ресурси: явища навколо нас, довідкові матеріали.

Проект. Дифузія в побуті.
Характеристики проекту: практичний, монопредметний, парний, короткостроковий, дослідницький.
Можливі об’єкти дослідження: крапля фарби на сухій та вологій тканині; крапля фарби у холодній та гарячій воді; поширення запаху парфумів у теплій та холодній кімнаті; фарба на склі та аркуші паперу.
Ключові питання (проблема):
·                   Вибір тіл дослідження.
·                   Дослідження у вигляді таблиць, графіків, рисунків, фото.
·                   Висновки спостереження.
·                   Джерела інформації.
Ресурси: фарба, одеколон, вода, тканина.

 Розділ ІІ

Механічний рух

Проект. Визначення середньої швидкості нерівномірного руху.
Характеристики проекту: практичний, монопредметний, парний, середньої тривалості, дослідницький.
Можливі об’єкти дослідження: швидкість руху автомобіля, пішохода, велосипедиста.
Ключові питання (проблема):  
·                   Швидкість руху.
·                   Середня швидкість руху протягом однієї поїздки.
·                   Середня швидкість руху протягом декількох поїздок.
·                   Джерела інформації.
Ресурси: рухомий транспорт, годинник, тахометр.
Проект Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки, тощо.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, позапредметний, індивідуальний, короткостроковий, пошуковий.
Можливі об’єкти дослідження: швидкості руху тварин у різних середовищах перебування; найшвидші та найповільніші тварини, швидкості руху технічних засобів різних призначень.
Ключові питання (проблема):  
·                  Характеристики для порівняння.
·                  Об’єкти дослідження.
·                  Джерела інформації.
Ресурси: мережа Інтернет, довідкова література.
Проект. Обертальний рух в природі – основа відліку часу.
Характеристики проекту: теоретичний, міжпредметний, парний, середньої тривалості, пошуково-дослідницький.
Можливі об’єкти дослідження: види годинників.
Ключові питання (проблема):
·             Обертальний рух в природі.
·             Види календарів.
·             Джерела інформації.
Ресурси: Довідникова література, мережа Інтернет.
Проект. Коливальні процеси в техніці та живій природі.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, парний, середньої тривалості, дослідницько-інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження: годинник, дитячі гойдалки, коливання крил комах, птахів, клапан серця, голосові зв’язки.
Ключові питання (проблема):
·       Визначення частоти та періоду коливань об’єктів.
·       Визначення амплітуди коливань.
·       Використання даних коливань.
·       Джерела інформації.
Ресурси: Предмети навколо, інформаційні джерела.

 
Розділ ІІІ

Теми проектів
1.     Проект. Розвиток судно- та повітроплавання.
2.     Проект. Дослід Торрічеллі.
3.     Проект. Спостереження за зміною атмосферного тиску.
4.     Проект. Насоси.

Проект. Розвиток судно- та повітроплавання.
Характеристики проекту: теоретичний, монопредметний, груповий, середньої тривалості, дослідницько-пошуковий.
Можливі об’єкти дослідження: кораблі, дирижаблі, повітряні кулі, літаки.
Ключові питання (проблема):  
·        Перші згадки про об’єкт та їх винахідників.
·        Періоди розвитку об’єкта.
·        Сучасні види.
·        Джерела інформації.

Проект. Дослід Торрічеллі.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, монопредметний, індивідуальний, короткостроковий, пошуково-прикладний.
Можливі об’єкти дослідження: дослід Торрічеллі.
Ключові питання (проблема):
1.          Інформація про вченого.
2.          Опис досліду.
3.          Практичне використання.
4.           Джерела інформації.

Проект. Спостереження за зміною атмосферного тиску.
Характеристики проекту: практичний, міжпредметний, індивідуальний, середньої тривалості, дослідницький.
Можливі об’єкти дослідження: атмосферний тиск та погода.
Ключові питання (проблема):
·        Щоденне вимірювання атмосферного тиску.
·        Зв'язок атмосферного тиску з погодою.
·        Джерела інформації.
Мета. Формувати практичні навички досліджування, розвивати вміння самостійно опрацьовувати результати досліджень та будувати графік спостережень.
Ресурси: барометр.

Проект. Спостереження за зміною атмосферного тиску.
Характеристики проекту: практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, прикладний.
Можливі об’єкти дослідження: будова та принцип роботи.
Ключові питання (проблема):
·        Виготовлення барометра та його градуювання.
·        Спостереження за зміною атмосферного тиску за його допомогою.
·        Джерела інформації.
Ресурси: скляна пляшка 0,5 л, скляна трубка, зафарбована дистильована вода, пластилін, барометр.

Проект. Насоси.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, монопредметний,
індивідуальний, середньої тривалості,  дослідницько-пошуковий.
Можливі об’єкти дослідження: типи насосів.
Ключові питання (проблема):
·          Перша згадка в історії;
·          Будова та принцип дії;
·          використання;
·          Джерела інформації.
Ресурси: довідкова літератури, мережа Інтернет
http://www.ampika.ru/Princip_raboty.html
 Розділ ІV
Механічна робота та енергія
Проект. Становлення та розвиток знань про фізичні основи машин та механізмів.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, дослідницько-пошуковий.
Можливі об’єкти дослідження: винаходи Архімеда, (поліспаст, метальна машина), види машин.
Ключові питання (проблема):
  • складові машин;
  • фізичні характеристики;
  • способи удосконалення
  • Джерела інформації.
Мета. Ознайомитись з історією та основними етапами становлення та розвитку знань про фізичні основи машин та механізмів. Усвідомити призначення механізмів – перетворювати рух, навчитись визначати характеристики механізмів з а умовами використання.
Ресурси:

Проект. Прості механізми у побутових пристроях.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, парний, короткостроковий, дослідницько-пошуковий.
Можливі об’єкти дослідження: ножиці, домкрат, м’ясорубка, ніж, розвідний ключ
Ключові питання (проблема):
  • Простий механізм  у побутовому приладі.
  • Види приладів за призначенням.
  • Раціональне їх використання.
  • Джерела інформації.
Мета. Формувати вміння одержувати нові знання з текстів та ілюстрацій; вчити планувати свою діяльність; сприяти формуванню пізнавальної самостійності розвитку спостережливості та мислення; виховувати сумлінне ставлення до творчості у праці
Ресурси: довідкові матеріали, мережа Інтернет

Проект. Біомеханіка людини.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, дослідницько-пошуковий
Можливі об’єкти дослідження: м’язи та скелет людини і прості механізми
Ключові питання (проблема):
  • Скелет як набір простих механізмів.
  • Сила, яку прикладають різні м’язи.
  • Безпечне підняття вантажів людиною.
  • Спортсмени та їх статура.
  • Джерела інформації.
Мета. Формувати навички пошуку інформації, формувати світогляд, пов'язаний з особливостями, відображення дійсності у фізичних закономірностях; розвивати вміння виявляти аналогії у фізиці та біомеханіці людини; викликати здивування новизною поглядів на вивчення фізики.
Ресурси: довідкові джерела; мережа Інтернет

Проект. Використання енергії природних джерел.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, дослідницько-пошуковий.
Можливі об’єкти дослідження: водоспади, вітри, припливи та підпливи
Ключові питання (проблема):
  • механізм використання енергії.
  • ККД енергоперетворюючих установок.
  • Умови використання.
  • Джерела інформації.
Мета. Пробуджувати пізнавальний інтерес у процесі виконання проекту; формувати світогляд, пов'язаний з використанням фізичних законів у реальному світі; розвивати вміння узагальнювати, встановлювати зв’язки нової інформації та раніше вивченої; виховувати розуміння цінності природи як джерела матеріальних ресурсів.
Ресурси: довідкова література, мережа Інтернет.

Оформлення звіту про виконання навчального проекту

 Титульний лист

Васильківський навчально-виховний комплекс
«загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад» №4








Навчальний проект з фізики
на тему
«Тема проекту»







Виконали:

Керівник:
Бондар Ірина Григорівна, вчитель фізики
















Васильків 2017

Оформлення роботи

Тема.
Мета. (З’ясувати, створити, дослідити, перевірити)
Завдання:
1.
2. …
Об’єкт дослідження:
Очікуваний результат.
Умови дослідження: (природні, лабораторні)
Ресурси:
Термін виконання (години, тижні)
Розподіл обов’язків (для пар та груп)
(П.І учня – обов’язок)

План виконання проекту.
(коротко заплановані етапи виконання)
1.          Обрання теми та визначення головної мети та постановка завдань.
2.          Збір інформації
3.          Виконання проекту.
3.1.   Опрацювання інформації.
3.2.   Проведення експерименту
4.          Оформлення роботи.
5.          Захист проекту у вигляді …(плакату, комп. Презентації, розповіді, демонстрації)


Вступ
Ми обрали тему тому, що …
Мета та завдання були поставленні для того, щоб з’ясувати …
Інформацію знаходили з джерел:   
Основна частина:
Ми розпочали роботу з того, що вияснили, …
Приступили до …
Результати зафіксували …
Досягнули  (не досягнули, частково досягнули) мети, оскільки …
Висновок

Коментарі